Popüler Yayınlar

15 Eylül 2015 Salı

Tanrım ,lütfen bana affetme ve merhamet gücünü bolca ver!

Güçlülerin yüzüne gerçeği söylemek,
Ve zayıfların alkışını almak amacıyla yalan söylemekten sakınmak için bana yardım et.
Eğer bana para verirsen mutluluğumu alma,
Ve eğer bana güçler verirsen muhakeme yeteneğimi çıkarma,
Eğer başarı verirsen alçak gönüllüğü çıkarma,...
Eğer bana alçak gönüllüğü verirsen saygınlığımı çıkarma.
Görünenin diğer yüzünü tanımama yardım et.
Benim düşüncelerime katılmıyor diye bana karşı olanları hainlikle suçlayarak, Onların karşısında suçlu duruma düşmeme izin verme.
Kendimi sever gibi diğerlerini de sevmeyi,
Ve diğerlerini yargılıyormuş gibi kendimi de yargılamayı öğret bana.
Başarılı olduğum zaman sarhoşluğuma izin verme,
Ne de başarısız olursam olayım, umutsuzluğa düşmeme izin verme.
Daha ziyade, başarısızlığı başarının öncesindeki bir deneme olduğunu hatırlamamı sağla.
Hoşgörünün, güçlerin en büyüğü olduğunu,
Ve intikam arzusunun zayıflığın ilk görünüşü olduğunu öğret bana.
Eğer paradan yoksun bırakırsan, bana umudu bırak.
Ve eğer beni başarıdan yoksun bırakırsan,
Başarısızlığı yenebilmek için irade gücünü bırak bana.
Eğer beni sağlık bağışından yoksun bırakırsan, inancın lütfunu bana bırak.
Eğer insanlara zarar verirsem, özür dileme gücünü ver bana.
Ve eğer insanlar bana zarar verirse,
affetme ve merhamet gücünü ver bana.
Tanrım!

Gandhi

10 Eylül 2015 Perşembe

Ve sim ya cı.

1. Elveda diyecek kadar cesursan, hayat seni yeni bir merhaba ile ödüllendirir.
2. Hi...ç yenilmemiş insanlar vardır. Onlar hiç savaşmamış olanlardır.
3. En iyisini sonraya saklamayın. Yarının ne getireceğini bilemezsiniz.
4. Başkalarını memnun etmek için yaşarsan herkes seni sever, kendin hariç.
5. Başkalarının ne düşündüğü önemli değil çünkü her halükarda yine aynısını düşünecekler.
6. Zamanını satabilirsin, ama geri satın alamazsın.
7. Bizi seven insanlar var, sadece nasıl göstereceklerini bilmiyorlar.
8. Hayatın sırrı, oysa, yedi kere düşüp, sekiz kere kalmaktı.
9. Bir hayali gerçekleştirmeyi imkansız kılan tek şey vardır; başarısızlık korkusu.
10. Hayatın, insanın iradesini test etmek için pek çok yolu vardır, bazen hiçbir şey olmaz ya da her şey birden olur.
11. Bir gün kalkacaksınız ve hep hayal ettiğiniz şeyleri yapmaya vakit kalmamış olacak. Şimdi tam zamanı. Harekete geçin.
12. Sadece güneşli günlerde yürürseniz, hedefinize asla varamazsınız.
13. Tekne limanda güvendedir. Ama teknenin amacı bu değildir.
14. Affet ama asla unutma yoksa tekrar yaralanırsın. Affetmek bakış açını değiştirir, unutmak ise aldığın dersi kaybettirir.
15. Ok ancak geri çekerek atılır. Hayat seni zorluklarla geri çekiyorsa, seni daha büyük bir şeye fırlatacağı içindir. Nişan almaya devam et.



Teşekkürler  Paulo Coelho ...

29 Ağustos 2015 Cumartesi

Yalnızlığın kadınıyım.

'Aynı değil her baharın çiçeği dalı
Ellerini hangi su yıkar ortalık malı '

Dümdüz kalbime işleyen sözler gözümü kapatıp söylüyorum gönlüm isterse gelirim . bitmeyen aşkla sevişirim-seyret bak uçurum kenarında -dümdüzdür kalbim.


11 Ağustos 2015 Salı

Hayatta bazı şeyleri değiştiremem,

Ya değiştiremediğim şeylerden nasıl keyif alacağımı bilmiyorsam , ve dizeler sıralıyorsa ard arda...
*****************
Tanrı müziği keşfetti
Sonra yaz sıcağında  nehirde yüzmesini insan,
Keşifler sırayla oldu öyle sırlar vardı ki dünyada
Bir tanrı veriyordu bir  ademoğlu...
Ve son geldi ademoğlundan .

19 Temmuz 2015 Pazar

Biz hiç aşık olmadık, bütün sorunumuz buydu!

Sen hiç aşık olmadın
Taa ki güneş ışıklarının
Aşırı ezilmiş insan kemikleri üzerinde yükseldiğini görene kadar.

11 Temmuz 2015 Cumartesi

Uyum budur!

İki enfes uyum. İkisini de çalmayı denedim aslında . Üniversite yıllarımda öncelikle keman çalmaya öyle heves ettim ki...
Ama anladım ki yeteneğim yok yada yeterince istemiyorum :(
O zaman iyi bir dinleyici olurum dedim bende :)
Akışa üç dakika mola verip, gözlerimi kapatıp dinliyorum yetmiyor bir kez daha dinliyorum ...
Biliyorum çalmak da keyifle dinlemekte bir...

Ömrümde iz bırakan iki gün...

Dolu dopdolu  iki gün ara verdim,
Karmaşık hayata girdaplı yollara belki de kendi doğurduğum sancılara ...
27 yıl sonra öyle güzel iki gün yaşadım ki ; ardımda bıraktıklarımdan sonra , yeni bir yola yürümeye başladım aslında .
Önceden de yazmıştım dün geçmiş yarın belirsizlikti benim için ana sarılmayı , gülmeyi , hayata tutunmayı,sabrı yeniden tattım...
Tanımadığım yüzlerin beni nasıl gördüğünü öğrendim sonuçlar harikaydı :)

*Özgür
*Bilge
*Cesur
*Paylaşımcı


Bir taş daha koydum eteğime hem de öyle küçükçe yer tutacak değil, kalbime nefesime işleyecek. Evren bana yeni yollar yeni yerler yeni taşlar verdi . Minnettarım!!!

Anladım ki hepimiz bir parçasıyız hayatın. Bazılarının yeri daha büyük bazılarının önemi, resmi tamamlamak için böyle birini tanıdım ben teşekkürü bir borç bilirim anı yaşatan ve yaşatmaya vesile olana .

Her şey nefes almakla başlıyor ve  ömür aldığın nefesi vermekle bitiyor . O kadar kısa bir o kadar da keyif verici. İz bırakabilmek umuduyla hayata ; yine , yeni, yeniden ....

Merhaba!



                                                                                                                  Anıl Hocama
                                                                                                                  Sevgilerimle,